Tuesday, March 15, 2011

Buncis Tumis Asam + Ayam

hahahahaha...kelakar jer nama resepi nie...aku pon tak tau nak bagi nama apa ??d sebabkan aku campurkan kacang buncis + ayam jadi kte namakan jer Buncis tumis Asam + Ayam...kelakar pulak nama resepinya kan...hahahaha..peduli apa bukan nak hidang kat hotel pon...anak aku pon takkan tanya nama resepi ...heheheh..ni lauk semlm cepat dan ringkas 2 in 1...bila aku nak cepat resepi ni selalunya aku buat...ni kes blk keja anak aku yg kecik dah minta nk makan burger....aduiii...mana nak dapat burger ni baru smpai umah...ni mesti kes dah lapar ni....jadi aku pon ambik keputusan nak masak masakan  yg paling cepat..ada sayur dan lauk..so aku gabung jer...alhamdulillah tak mengecewakan siap tambah dua kali lagi budak2 ni makan...hehehe....


 

Resepi Buncis Tumis Asam + Ayam

Sumber : eima-ima.blogspot.com

Bahan-bahan

4 Kepak ayam dipotong2 ( ni jer stok ayam yg aku ade smlm)
2 Tauhu
10 batang buncing- potong serong2
sedikit lobak- potong memanjang
sedikit cili merah-potong2
air asam jawa
garam
bawang putih 2 ulas- potong2 je
bawang merah 1 ulas-potong2 je

Cara-cara

  1. Tumis bawang merah & bawang putih hingga wangi, masukkan ayam. Bila ayam dah masak masukkan tauhu, buncis, lobak dan juga cili merah.
  2. Masukkan air asam jawa dan juga garam ,biarkan seketika . Bila dah masak boleh angkat dan hidangkan. sedap di mana bersama nasi panas...:)..senangkan...
Sedap dan senang

No comments:

Post a Comment